Wilt u even ontsnappen aan de waan van de dag en weer helemaal opladen door inspiratie op te te doen én weer eens lekker bij te praten met vakgenoten? Kom dan naar de eerste editie van de ZwembadBranche Dag in België. Daar vindt u een beursplein met heel veel toeleveranciers aan de branche, is er veel gelegenheid om collega’s uit het hele land te ontmoeten. En uiteraard is er ook een uitgebreid kennisprogramma met verschillende sessies die zowel in het Nederlands als in het Frans worden gegeven. Welke volgt u?
Een leven lang zwemplezier: samen doelen bereiken
Morganne Lambrechts – De Vlaamse Zwemfederatie
Als pleitbezorger van zwemsporten in Vlaanderen zet Zwemfed zich in voor een uitgebreid aanbod van activiteiten in het zwembad, variërend van ontspannen recreatief – tot competitieve zwemsporten. De laatste jaren wordt ook sterk ingezet op het bevorderen van kwaliteitsvolle zwemscholen en verregaande samenwerking met -en ontzorgen van- publieke partners. Tevens richt men zich op de periode voor de bouw om optimaal in te kunnen spelen op een divers aanbod van zwemsporten en andere activiteiten. Met uitgebreide kennis van de vereisten weet Zwemfed exact waar aan moet worden voldaan. In deze bevlogen sessie duikt Morganne Lambrechts dieper in op de facetten van levenslang zwemplezier. Hoe je steeds op weer op alle fronten het plezier en de voordelen van zwemmen kunt bevorderen. En welke tools, opleidingen en op maat gemaakte begeleiding hiervoor beschikbaar is. Maar ook hoe het aanbod inhoudelijk en infrastructureel kan worden afgestemd op lokale behoeften. Wilt u graag weten hoe u uw bezoekers een leven lang met plezier laat zwemmen en potentiële bezoekers kan laten zien hoe gezond en leuk zwemmen is? Iedereen die betrokken is bij het vormgeven of faciliteren hiervan is van harte welkom om te ontdekken hoe Zwemfed samen met u deze zwemdoelen kan verwezenlijken.
Trends in social media: hoe bereik je bezoekers?
Kristof d’Hanens – I Like media
Een wereld zonder social media is niet meer voor te stellen en de ontwikkelingen gaan snel, het is nog steeds volop in beweging. Zo lijkt Facebook inmiddels vooral voor ‘boomers’ en is het echte leven ineens weer helemaal ‘in’ door BeReal. Hoe dan ook, steeds meer mensen gebruiken sociale mediaplatforms en dus zijn en blijven de sociale media een belangrijk medium. Ook voor de zwembranche is deze natuurlijk zeer geschikt om (potentiële) klanten te bereiken. Maar welk platform moet je daarvoor dan gebruiken? Is Facebook nog hip? Of moet je op TikTok en BeReal zitten tegenwoordig? En is het nog mogelijk om organisch op sociale media te scoren zonder te adverteren? Wat is de rol van hashtags, AI, algoritmes en short form video’s in deze snel evoluerende digitale wereld? Kristof D’hanens, een expert op het gebied van sociale media bij I Like Media, zal tijdens deze sessie de nieuwste trends en ontwikkelingen op sociale media presenteren. Met behulp van actuele cijfers en voorbeelden uit de zwembranche, zal hij de veranderingen in het social media landschap illustreren. Daarnaast zal hij ook praktische tips en strategieën delen over hoe je hier optimaal gebruik van kan maken om bezoekers naar je zwembad te trekken.
Een bezoek aan de ZwembadBranche Dag kost u helemaal niets. Toegang tot de beursvloer, alle kennissessies, hapjes, drankjes, parkeren: alles is bij voorregistratie gratis. Meldt u zich vandaag nog aan via deze link.
Kijk hier voor meer informatie over de exposanten op het beursplein.
Lees hier meer over andere kennissessies.